søndag 1. april 2012

Ting går ikke alltid som planlagt...

Jeg er en sånn en.
En sånn som planlegger så mye som mulig, så langt fram i tid som mulig.
Jeg trenger å vite hva jeg har å forholde meg til, det gir meg en trygghetsfølelse på en måte...
Jeg liker ikke at ting endres i siste liten, eller at jeg ikke har kontroll på endringene selv.
Dette er lite forenelig med både oppussing av hus og adopsjonskø.
Planen av huset endres stadig, i takt med bærebjelker og begrensninger.
Det setter jeg ikke pris på...
Jeg har ikke jobbet meg igjennom en endring før det er en ny som må gjøres. Man kan miste pusten av mindre.
For å oppsummere; ingen ny trapp, ingen spenstig peis, ingen toalett i gangen.
Hjertet begynner å slå urytmisk bare jeg skriver dette...
Hva køen angår; midlertidig stans, ingen vet hvor lenge. Ingen vet om det påvirker antall barn som kommer i år og ingen vet om det vil få konsekvenser for oss midt i køen. Våren '13 kan fort bli vinteren '13-'14 og det kjenner jeg at jeg er særs lite sugen på!
*
Planleggere tåler ikke sånt. Planleggere trenger mer struktur og orden enn som så. Det er synd jeg er en planlegger akkurat nå...

8 kommentarer:

  1. Som en med-planlegger, listefrik og generelt en som digger deg så sier jeg NEI! Fysj til endring i oppussing men mest fysj til adopsjonsnyhetene!
    Å gå og vente sånn dere gjør nå, det krever sin kvinne altså! Og mann.
    Jeg kan aldri si at jeg vet hvordan det føles, men jeg føler med dere lell!
    Stor påskeklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åå, Marianne....
      Du gjør meg så glad ♥
      Påskeklem til deg også!!

      Slett
  2. Ja det krever sitt. Hvis det er en trøst skulle jeg av og til ønske jeg hadde et annet prosjekt (feks. hus) å holde på med mens man driver og venter på adopsjon... Det er i alle fall litt mer opp til en selv. Men forstår frustrasjonen. Vi setter vår lit til at alt blir bra til slutt!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syns aller mest synd på dere nå, Gunhild!
      Det må jo gå seg til snart!!

      Slett
  3. Isj, så kjedelig med ting som ikke går helt etter planen! Håper du har funnet andre løsninger til trappa og peisen. Venter spent på neste oppdatering.

    Liker dårlig det du skriver om at Srl Lanka - køen har stoppet opp litt. Hva er grunnen til det da, tro? Har dere fått vite noe om årsaken? Det verste må jo være å ikke vite....

    Ønsker deg masse lykke til videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig da, takk for det!!

      Joda, vi vet årsaken, men aner ikke hvor lang tid det vil ta før proppen løsner igjen.
      Og det er så klart innmari kjipt...

      Hva oppussing angår er det forslag til løsninger i lufta, men så får vi se hva vi ender opp med...

      Slett
  4. Ja det er ikke så greit, og enig med du; det må gå seg til snart! Kan ikke forstå annet... men det er jo mye som ikke er så lett å forstå.
    Vi fortsetter å krysse fingrene :-)

    SvarSlett
  5. Også er det sånn at det blir som det skal være til slutt :) Trust me... jeg vet :)

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!