lørdag 14. april 2012

Favorittord

Fem fine ord som jeg bruker altfor lite, men som jeg prøver å innarbeide i det faste vokabularet mitt:
1. Fortryllende
- ordet er som tatt ut av et lekende eventyr! Kan brukes om alt.
2. Magisk
- i samme gate som Fortryllende. Mange, små hverdagsøyeblikk er jo nettopp det. Eventuelt noens blikk...
3. Himla
- sikkert noe med svensk barnetv å gjøre. "Du er så himla fin" er jo utrolig hyggelig å si/høre! DA er man fin da!!
Dette har jeg forresten begynt å bruke en hel del.
4. Innmari
- ordet er fylt med intensitet, uten å være for mye. Brukes allerede masse!
"Innmari fint å se deg!", mye hyggeligere å bruke enn (sinn)sykt og kjempe.
5. Fabelaktig
- bare hør på det da... Et ord å drømme seg bort til!
Brukes om spesielle situasjoner og om himla fine folk ♥
~
Hva er ditt favorittord?

2 kommentarer:

  1. Hei, Janne:) Jeg satt på Agder benken...og er nyvalgt til landsstyret. Så kreativ og flink du er! Gleder meg til Østfold neste år: Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kreativ og kreativ...
      Det er vel ingenting iforhold til deg!

      Gled deg til neste år, ja!
      Planleggingen er i gang og jeg tror det blir riktig så fint = )

      Slett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!