tirsdag 3. januar 2012

Inspirasjon!

Ja, her er altså min tanke om stua...
Typiske farger for 30tallet er petrolblå, sjøgrønn og sennepsgul og jeg syns det blir en kombinasjon med snert!
Ikke er jeg spesielt glad i gult, så gult-gult kommer ikke inn i stua. Men et par-tre detaljer med denne sennepsgule skal få sprite opp.
Ellers skal huset være lyst og luftig!
På 30tallet regjerte mørke treslag, det tror jeg vi kommer til å styre unna. Det blir antagelig lyst gulv og ikke så mye annet tre.
På bildet ser du peisen jeg ønsker meg fra Brunner! Den hadde vært knallfin midt i stua, sånn at man ser igjennom både fra sofakroken, spisestua og kjøkkenet... Den store hylla rundt skal vi evt ikke ha.
Trappa heter Tuva og kommer fra Trapperingen.
Puff Daddy fra Pickles skal strikkes, knallfine dørhåndtak fra Molo AS er en moderne variant av de typiske 30talls dørhåndtakene og en hvit Flower pot av Verner Panton er allerede i hus.
Ellers ser jeg for meg småstæsj i de gitte fargene og kanskje en stol i petrol eller sjøgrønn.
Aller helst ønsker jeg meg Egget av Arne Jacobsen i et petrolblått ullstoff, men det blir nok med drømmen...
Så, hva tror du?? Har jeg fått dratt inn et hint av 30tallets vibber samtidig som vi holder det bittelitt nøytralt og moderne??

3 kommentarer:

  1. Jeg er veldig glad i denne stilen og skulle gjerne hatt mer av den der vi bor! Lykke til videre med tenkinga. det er både morsomt og litt slitsomt...

    SvarSlett
  2. Jeg tror det der kan bli kjempelekkert og gleder meg til å se resultatet :)

    SvarSlett
  3. Veldig veldig veldig fint!!!
    Elsker farge-komboen!
    Moro at du allerede har kjøpt den lampa, for det kommer snart et "hvilken farge skal vi velge"-innlegg hos meg om akkurat den der :)
    Gleder meg til å se resultatene hos dere etterhvert!

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!