torsdag 10. november 2011

Litt nytt må man jo ha....

... som for eksempel et NYTT HUS!!!
Nå er det bye-bye søtt, lite hus med blondegardiner og brede, profilerte lister fra 1924 og HELLO stooort byggemsterfunkis-stil med lamellgardiner og glatte lister fra begynnelsen av 1930tallet...
Så dette var altså uka vi nådde listemålet OG fikk kjøpt oss et MYE større hus - til langt under takst. Det hadde man ikke trodd mandags morgen!
Det blir mye oppussing framover. Vi fikk det forresten så billig mot at vi tar over om en måned!
Jeg kan nesten ikke vente med å sette igang, første etasje står først på lista. Det skal bli en sånn LYKKE med nytt og stort kjøkken at jeg ikke kan få uttrykt det skikkelig! Fasaden skal også få seg en kraftig endring, innenfor "reglene" på byggmesterfunkis selvsagt. Jeg og min kjære er jo tross alt opptatt av at rett skal være rett ; )
Og deretter står hagen og garasje og den slags moro for tur. Jeg trives kanskje best med innendørs oppussing... Til sist tar vi andre etasje og alle de fem soverommene! Eller, nei... Det er ikke helt sant...
Det er et soverom jeg bare MÅ begynne på samtidig som alt annet. Lille Hjertets rom har jeg lengta sååå lenge etter å få begynt på, så der kommer jeg til å tusle for å få avkobling fra den Store oppussinga nede.
Herre min, så stas det er!!

4 kommentarer:

  1. HURRA HURRA HURRA!! Gratulera så masse!!!!!! Så gøy!! Då skjønne eg du e "litt satt ut" ja :D Lykke te med oppussing! Glede meg te å sjå!

    SvarSlett
  2. Tumlet innom bloggen din via en annen blogg, og ble sittende og lese flere av innleggene dine. Du skriver så bra, morsomt og litt alvorlig på samme tid. Jeg håper inderlig du får Sri-Lanka gullet ditt hjem etterhvert, og lykke til med hus og oppussing.

    SvarSlett
  3. Så gøy med huskjøp og ikke minst å ha det nødvendige pågangsmot for å sette i gang med alt som skal gjøres.

    Velkommen som følger hos meg. Jeg er ingen adopsjonsblogger, men du har kanskje oppfatta at vårt åtte år gamle troll er født i Kina?

    Kjenner igjen den gleden og forventningen i ventetiden som du beskriver. :-)

    SvarSlett
  4. Jodelihoooooooooooooooooooo!
    Tenk at vi kjøpte hus på likt!
    Det må da bety noe bra? :)

    Gratulerer right back at ya`!

    Vi har kjøpt nytt, dere har ikke det skjønner jeg - all ære til dere for det! Både for at dere orker og ikke minst for at dere klarer. Jeg eier ikke et oppussingsgen i den store kroppen min, det får holde å skru i en lyspære og male et speil (det er det jeg har gjort på de fire årene vi har bodd her vi bor nå).
    Gleder meg uansett til å se prosjekter etterhvert!

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!