onsdag 21. september 2011

Med barn i hjertet

Jeg har vært så heldig å få være vikarlærer i tre dager nå, på den skolen jeg jobba før den fatale kjøkkenjobben. Og det er så riktig!
Under inspeksjonsrunden i storefri på mandag, kom det stadig barn løpende med åpene armer, ropte "Janneeeeee" og kasta seg rundt meg!
Man blir myk i hjerte av mye mindre....
Jeg har et godt håndlag med barn - om jeg skal si det selv ; )
Jeg knytter meg mer enn sunt er, men det er måten jeg vil jobbe med barn på. Knytter man seg ikke, er det ikke riktig... Og kjære vene, så riktig det er!

Jeg er glad i barn. Jeg elsker å være tante. Jeg syns det er kjempestas å leke med venners barn og jeg smiler bredt når jeg leser om bloggedamers barn. Jeg smiler alltid til barn i butikken og jeg er allerede dypt og inderlig forelska i et helt fremmed barn. Et barn som ennå ikke finnes, men som skal være hjertet mitt resten av livet.

En studievenninne spurte meg hvor jeg kunne tenke meg å jobbe nå og jeg fortalte om Moringen.
Det er et mødrehjem her i byen hvor mødre bor med barnet sitt for å lære hvordan man skal være mamma -grovt fortalt.
Da svarte studievenninna: "Å, du har lissom barn i hjertet hele tiden, du!"
Ja,- jeg har visst det....
Jeg har barn i hjertet hele tiden!

5 kommentarer:

  1. Så herlig måte å si det på :)

    SvarSlett
  2. Nydelig.
    Kjenner igjen mange følelser fra den tida vi venta på vårt Kina-troll. ☺

    SvarSlett
  3. Du er så herlig!
    Den fineste mamman'en i hjertet allerede.

    SvarSlett
  4. Det burde vært en liker-så-innmari-knapp her!!

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!