onsdag 3. august 2011

Lister...

Det er mye fokus på lister om dagen.
Er det enda flere lister som gjelder, spør du kanskje -og ja, det er det.
Og det kan gå deg til hodet...
Les bare her:
Søster og svoger hadde nipussa opp huset sitt i tre slitsomme måneder og tok seg tilslutt en velfortjent langhelg i London. Den første natta våkna søster opp av en veldig uling!
- "Hva er det som bråker??" spurte søster
- "Det er L I S T E N E ! ! " svarte svoger
- "Lister bråker ikke!" ropte søster
- "Jo, det ER l i s t e n e!!" svarte svoger
- "Men det er jo hverken tak- eller gulvlister her!!" ropte søster
Jadda sååå....... Det viste seg å være en alarm.

M E E E N.....

Det er hverken tak-eller gulvlister som gjelder for min del.
Det er disse evinnelige ventelistene.
Jeg har karra meg inn på enda en venteliste av den typen Samordna opptak sitter på.
Jeg har fått studieplass på deltid førskolelærer, men har deltid vernepleier på 1.valg.
Og nå er jeg nr to på ventelista også så spennende det er!!
Det blir bra å endelig komme igang med no mer utdannelse uansett, men det er jo vernepleier jeg aller helst vil. Mulighetene er jo så mange fler og det er jo disse trøblete ungdommene som ligger mitt hjerte nærmest. Men å ha en egen kreativ barnehage er heller ikke å forakte asså ; )

Så en det Den Store Viktige Ventelista.
Nå er vi nr 10!! Regner med det kommer hvertfall ett og kanskje to barn til i år og i såfall vil målet om å være nr 8 ved årsskifte bli oppnådd.
For en fryd det vil bli!!

2 kommentarer:

  1. Wohoo, jeg heier på deg med tanke på begge listene jeg!
    Krysser alt jeg har for at du kommer inn på det studiet du vil; det er jo akkurat sånne som deg ungdommen trenger! En som vil og kan :)

    SvarSlett
  2. :) Det nærmer seg for oss nå ja. Vi er ca. halvveis i reiseventingen nå... litt lenger kanskje...

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!