fredag 26. august 2011

Ideer ideer ideer........

Jeg har et kreativt hode. Der bor det mange ideer.
De fleste av ideene blir faktisk trygt låst inne i husa sine, noen blir påbegynt, men aldri ferdig, noen blir ferdige med mer eller mindre hell. Så har du de som blir neeesten helt ferdige, som jeg så gjerne VIL ha ferdige, men som jeg på ingen måte har mulighet til å gjøre ferdige.
Som denne barneboka jeg har drømt om lenge. På rim.
Historien er ferdig, søt som få. Så mangler tegningene...
Jeg har nemlig i n g e n kompetanse i å tegne søte småkryp! Jeg har egentlig ingen kompetanse i å tegne noe som helst når sant skal sies, bortsett fra disse strekmenneskene på korta mine.... Og strekmennesker klarer jo alle og tegne, så det regnes vel ikke som noen kompetanse!
Jeg vet hvordan jeg vil ha tegningene. Jeg vet hvilken stemning som skal ose i boka og jeg vet at det vil komme til å bli så søtt og så kost at den bare MÅ komme på trykk.
"Men du kjenner vel noen som kan tegne", sier du kanskje??
Joda, jeg har en kompis som er en veldig travel arkitekt. Han er antagelig den eneste kreative anlagte i vennegjengen... Ingen grafisk designer, ingen kunstner, ingen tegneflinkis.
What to do??

3 kommentarer:

  1. Hmmm, vanskelig...
    Jeg aner virkelig ikke... etterlyse gode tegnere via lokal avis? Kontakte tegning, form, fargelinje på videregående?

    Uansett, kommer dette på trykk så gi meg et hint :)

    SvarSlett
  2. Tenkte tanken på vgs ja...
    Betale dyrt for å få det tegna, kan jeg jo ikke. Jeg er jo tross alt en fattig student om dagen ; )

    Og tro meg, om den kommer på trykk vil du få høre det! = D

    SvarSlett
  3. Jeg har en venninde som er en fabelaktig kunstner! Hun har en særegen strek.

    Men om hun kan gjøre det vederlagsfritt...vil jeg ikke legge meg bort i...

    Hvis du tenker deling av bokinntekter så er hun sikkert med.

    Du kan jo kontakte henne via denne e-posten:


    solvid@c2i.net

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!