fredag 15. juli 2011

Sommartider hey-hey...

Nå har jeg altså gått igjennom den andre uka som ledig og for en fryd det er!
Iløpet av den første uka hadde jeg gjort flere hyggelige ting enn det jeg har fått tid til det siste halve året tilsammen! Så hva har jeg gjort, lurer du?
Joda, ett og annet...:
Førts var det bryllup til kusine L og hennes F og deretter bryllup til søte kollega-vennine I og hennes C.

Jeg har vært på konsert på Glommafestivalen og klappa for en kompis, på hytta og sola meg og på lunsj med den ene og den andre.
Helt vanlige og veldig hyggelige ting altså.
Men det stopper ikke der....
Jeg har fått smaken på hvitvin!
Jenta som aldri har drukket seg full i hele sitt liv fordi ho er altfor kresen, har fått i seg mer hvitvin på noen få dager enn hele alkoholinntaket tilsammen de -tja...- siste 10 åra?
På fredag skjedde det altså. The Big turning point lissom. Vi satt hos noen venner og jeg ble servert hvitvin i fleng. (litt dårlig gjort med tanke på at de godt vet jeg tåler sånn ca ingenting...) Brått endte vi på byen. Jeg dansa og holdt på, noe som er remarkable i seg selv ettersom jeg ikke kan danse. Vi fant en -edru- sommerkollega av min kjære som syns jeg absolutt burde være med opp på podiet og danse! Jeg gjorde meg kostbar en stund, men tilslutt sto jeg der fnisete og fin og vrikka løs med denne kollegaen. I sneackers. Altså så langt unna lårkort-og-høye-hæler-jentene som ellers står der og vrikker.
Forresten, nevte jeg at vi var de eldste på gulvet?? Minst 5 år eldre enn de nest eldste der i gården.
Jadda sååå.....
Så, i en alder av 30 år har jeg altså drukket meg fnisete på hvitvin og dansa et hakk høyere enn alle andre.
Dette er tydeligvis sommeren for Janne-gjør-ting-ho-ikke-kan!
Neste fredag skal jeg være med i Min sommer på p1, nok en ting å føre opp på lista...
Skal være med utegående reporter-venninna og dekke sommerbord til fest.
Jeg aner ikke hvilken underholdningsverdi dette vil få,  jeg beklager på forhånd....

Tjolahopp så lengst = D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!