mandag 28. mars 2011

Å bli gruset av sin egen mor...

Jeg er endelig ferdig med bestemorrute-vognteppet mitt!
Dette har vært en langtidsprosjet da jeg jo strengt tatt
ikke har noen å hekle til.
Fargene ble rosa og hvit, mest fordi det var så pene rosafarger... Det er ikke spesielt stort, men mer enn stort nok til vognteppe og til å ha rundt en liten jentekropp -om nødvendig.
Jeg er fornøyd! Mission accomplished.

Så var det dette med min mor..... Min gledersegtilåblimormorigjen-mor.....
Da jeg ga grønt lys for: 1) Ja, du kan strikke barnehage-bukser/gensere/sokker  -og 2) Ja, du må gjerne hekle et teppe... - ja, da slo turboeffektivmor inn klampen. Helt til bunn. For å si det sånn!
På en-to-tre kom hun med dette

Sirlig hekla og kjempestort! 
Det hadde tatt sååå lang tid, ca en drøy uke eller to... Jeezz....
Nydelig kant og nydelig teppe. 
Bestemorrutene mine er ikke lenger helt det samme....
Et par-tre dager etter kom hun stormende inn på jobben igjen, denne gangen med en liten pose (mamma er som sagt supereffektiv og for å rekke nok er det nødvendig å storme rundt. Alltid.).
"Dette er til gullungen" sa hun.
 Barnehagebukse med matchende sokker i den mykeste alpacaull.
På en-to-tre.
Ikke no langtidsprosjekt, ikke no sommel, ikke no slinger i valsen. Supereffektivmor ferdig.
Tilbake sitter jeg, slått ut av virvelvinden. Og hvis det blir en gutt som kommer, får jeg ikke brukt for bestemorrute-vognteppet mitt uansett...
Jeg får evt lodde det ut.

3 kommentarer:

  1. Å, hun gleder seg sånn... din supereffektive mor, snart supereffektive mormor :)

    SvarSlett
  2. Haha, du er herlig! Og din mor likeså :)
    Synes virkelig du skal klappe deg selv på skulderen altså! Din bragd blir jo ikke mindre av at din mor, med flere års håndarbeidserfaring, er mer effektiv enn deg! Nyyyydelig teppe har du laget!
    Og knallfine gaver fra soon-to-be-mormor også så klart!

    SvarSlett
  3. Kjenner meg litt igjen, har en slik mamma jeg også. Har etterhvert lært meg til å bare ta imot og være glad. :-) Forøvrig en koselig blogg, du skriver så fint om det å vente på ønskebarnet. Lykke til videre på veien! Selv er jeg ferdigventet mamma til tre slike... Kom gjerne innom hos meg: http://www.mamta-petiter.blogspot.com/

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!