onsdag 8. desember 2010

Årets julesangfavoritt

Det går mye i julemusikk om dagen...
Det går igrunn i julemusikk fra slutten av oktober, men det holdes hemmelig for min kjære.
Han er nemlig svært så streng på dette med jul! Julemusikk kan til nød gå fra 1. advent og julepynt helst ikke før Luciadagen. T i d l i g s t 10. desember -idet minste...
Derfor hører jeg på julemusikk i smug.
Julesyssler man god kan gjøre til julemusikk
Men nå er det heldigvis lov og julemusikk fyller huset så fort jeg får sjans til å skru den på.
For en fryd! Årets favoritt er den samme som ifjor. Sant å si har jeg sunget på den i hele år...
Den er utrolig vakker og behagelig og beskriver både fjorårets, årets og sansynligvis de neste 2-3 års juleønske perfekt...

Her en dag spilte jeg sangen for den Kjæreste og samtalen utartet seg sånn ca:
Jule-Janne-med-fryd-i-stemmen: Ååå, hør så fin den er da! Det er min absolutte favoritt!
Noe-overrasket-Kjæreste: Den??
Jule-Janne-enda-mer-overrasket: Ja?! Hør på teksta da, den er jo så nydelig!
Helt-likgyldig-Kjæreste: Den er jo innmari treg....
Jule-Janne-med-litt-amper-stemme: Det er TEKSTA som er poenget her! Det må vel ikke være bjeller og mas i alle julesanger heller?!
O' julefred.....

1 kommentar:

  1. Hehehehe, ser for meg scenarioet ja.. ikke alltid man klarer å beherske seg om ikke alle andre forstår HVOR fantastisk sangen/boka/filmen e.l man har lagt sin elsk på faktisk er :)
    Jeg er særdeles julete selv og har noen STORFAVORITTER når det gjelder julemusikk.. Av alle ting er en av de fineste platene jeg vet Kari Bremnes og Richard Wolf sin "Desemberbarn".
    Ah, får tårer i øynene bare av å tenke den.. NYDELIG og kan anbefales :)

    SvarSlett

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!