lørdag 12. juni 2010

I sangenes verden....

Det er rart hvordan en melodi med en liten tekst kan beskrive ens egene følelser på en prikk!
Jeg har det med å sette sanger til personer,
-eller personer til sanger om du vil...
Ta "Cool" med Gwen Steffani for eksempel. Den er jo bare rettet til min bestekompis som jeg har kjent nesten hele livet...
Min første, big-time forelskelse får æren av å smykke seg med "Tuffa tider" med Gyllene Tider, -ikke fordi den var poppis i 94, men fordi første linja treffer så godt!
" Jag tänker alltid på dej, när sommaren slår ut
-det var aldrig meningen at det skulle bli jag och du"
For når juni er i full gang og sommerferien nærmer seg, er det ikke fritt for at en liten tanke og et smil om munnen sendes til fjortisJanne, stormende forelsket i en Hamarkamerat...
http://www.worldlifilm.com/images/beach-bench.jpg
Den første kjærsten jeg hadde, som dumpa meg hardt og brutalt, har også sin egen sang. "The first cut is the deepest"  med Papa Dee, og det med grunn!! Sangen lå som et teppe over landet på den tiden og beskrev hver eneste følelse som rev i kroppen på fjortisJanne ; )
Man skal ikke kimse av det første kuttet altså....

Men det er ikke overraskende at Mannen i huset har fått flest sanger spikra på seg iløpet av de snart 11 åra vi har vært sammen. "Tonight" med New Kids On the Block for eksempel! Denne sangen sang han nemlig for full hals første gang jeg traff han, og hvem kan vel motstå en tøffing som kan alle sangene til New Kids?? (Storesøstra skal ha æren for det...)
Ikke jeg hvertfall, tydeligvis....
"Your song" til Elton John er også aktuell -særlig nå om dagen:
"I don't have much money, but boy if I did,
I'd buy a big house where we both could live". 
 http://1.bp.blogspot.com/_cUVI7Tsgfww/SqADa-O7RDI/AAAAAAAABhI/bPpIjA4eygE/s400/65_-911087036.jpg
For vi trenger jo et større hus sånn at jeg får meg et eget hobbyrom. Mannen er ikke spesielt begeistra for at stua er det som funker som hobby/roterom for min del.
Men den ultimate sangen som bare er oss to,
er "Come what may" fra Moulin Rouge!
Den ble sunget i bryllupet og jeg griner hver gang jeg hører den. For jaggu har vi fått litt av hvert opp i fanget man strengt tatt ikke skulle behøvd, men vi kommer oss ut og igjennom, hver eneste gang, sterkere som aldri før.
Vi har ikke kommet oss helskinna ut av det nye, svære krattet vårt enda, men om litt henter vi grensaksa og kutter vekk det problemet også.
Det er jeg helt sikker på...
Så min kjære,
"Come what may -
I will love you, until my dying day!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!