tirsdag 13. april 2010

Emmeline sier dream it - do it...

Emmeline sier i dagens bloggskriverier Dream it - do it! og jeg kjenner jeg nesten får en tåre i øyekroken... Ja!! jeg vil jo så veldig gjerne gjøre noe med drømmene, men fru Uflaks får det lissom aldri helt til. Jeg sitter bare og gnur og venter på bedre tider, mens dagene kommer og går, nesten fortere enn det jeg får med meg. Den single damen som kjøpte kråkeslottet kommer til å "hunt me down" i all framtid hvis dette fortsetter...

Men hva gjør man da, når økonomien tilsier at man ikke har råd til hverken det ene eller det andre?
Jeg vil jo ikke bli sett på "Luksusfellen" i beste sendetid heller...
"Janne sliter med regninger etter hun kjøpte et gammel hus og nå bruker opp alle pengene sine på oppussing. Nå stikker hun hodet i sandet og later som problemet ikke finnes" -fortellerstemmen er klokkeklar inni hodet mitt....
Må jeg bare sitte her da og se dagene suse forbi en stund til?
For gudvet hvor mange ganger jeg har vridd hjernen min for å klekke ut en god idé på hva som kan gjøres for å få drømmer og ønsker til å gå i oppfylleles. Svaret er egentlig enkelt....
Jeg må enten få meg en mye bedre betalt jobb eller vinne i lotto.
Begge mulighetene virker nesten ca like vanskelige å få til...
Men du har rett Emmeline, heeelt rett.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hurra for deg!
Det er jaggu stas med hyggelige kommentarer!!